Julestemning fra SAM

Dagen før SAM fandt jeg endelig ud af, hvad jeg skulle lave og det blev ren julehygge :o)
Fik produceret et julekort, en julevimpel og en juleæske (som jeg troede vimpel kunne ligge i).
Det er alt sammen lavet med julepapir fra Pion Design...elsker det :o)
Her er resultaterne

Kaffefilterjulekort
Kortet er lavet på et ubleget kaffefilter og i lommen sidder et par tags til at skrive årets julehilsen.
Blomsten skulle ligne en julestjerne, som har faet lidt guld i kanten i andledning af julen.

'Kageservietten' er et nyt TH die - en af de ting, som jeg slet ikke vidste, at jeg slet ikke kunne leve uden. Da jeg så det, vidste jeg lige hvad det skulle bruges til. 'Servietten' har fået lidt guld i kanten.
Der er papir på begge sidder af kaffefiltret, men det er kun forsiden, der har fået en syning hele vejen rundt.


Måtte også lige anskaffe mig et julestempel fra Magnolia - havde præsteret at glemme mine julestempler hjemme. Dette stempel kunne jeg ikke stå for og det er farvelagt med Copics, Distress Ink. Kanten på sokken er lave med noget paste med glimmer i.
Snenugstemplerne er også fra Magnolia og dem falder jeg mere og mere for.

 
Mens jeg arbejdede med kortet fik jeg lyst til at lave en julevimpel med det samme papir. Her er resultatet:
 
Julevimpel
Det er harlekin firkanter, der er foldet rundt om snoren og jeg fik seks vimpler ud af et stykke papir. Det fraklippede trekanter skar jeg lidt mindre vendte om og brugte dem som bagrunde. Alle syv vimpler er forskellige - nogle har fået lidt forskellige syninger, men andre har fået lidt blonde rundt omkring.
 

Her er de tre første vimpler med teksten GOD i skrifttypen Vixen fra QK, som jo er et julealfabet og i mine øjne passer rigtig godt her.


Her er de sidste tre vimpler med ordet JUL i samme skrifttype
Der er på de forskellig vimpler stemplet med snefnugstemplet fra Magnolia og nogle udstansede fnug, som egentlig ikke er snefnug, men syntes nu egentlig, at de er meget søde som fnug.




Fandt en tusch, der kunne lave sne og det ser vildt godt ud :o)
Kan kun anbefales :o)


På den syvende og midterste vimpel var jeg nød til at bruge mit nyerhvervede Magnolia stempel. Jeg har brugt de samme farver til at farve det med bare omvendt, så sokken nu er 'rød' og kjolen grøn.
Her har jeg brugt sne tuschen til at lave kanten på sokken.


Så havde jeg lidt til og papir til overs og det blev til en lille juleæske med endnu et nyt TH die af en lygtepæl...også et must-have ;o)


Bag på 'God jul' stemplet har jeg rynket lidt blonde og limet fast og det syntes jeg faktisk
blev meget sødt.
 Nu var jeg så heldig at sidde overfor geniet Annette....fremover kaldet Einstein Madsen ;o)...hun syntes, der manglede noget lys i lygtepælen, så jeg klippede et lille lys, malede flammen med en kobber pen og lagde lidt glossy accents på og det blev bare så flot.
Tusinde tak, Einstein Madsen



 
 

Kommentarer

  1. Wawww så smukke jule kreationer... så flot at lave et kort på kaffefilter ( lifter jeg nok :-) ) og din vimpler og æske er så skønne.

    ha en god søndag

    SvarSlet
  2. Du gik jo helt i selvsving på SAM, men det er nogle utrolige dejlige kreationer du kom op med :)

    SvarSlet
  3. Einstein syntes du har lavet nogle super smukke juleting til messen. Elsker dine farver, og elegante små detaljer.

    SvarSlet
  4. Hold da op hvor du gir' den med underskønne juleting. Beundrer altid dine kreationer meget, og især dit fantastiske papirvalg. Super skønne ting og sikke meget du nåede.

    SvarSlet
  5. Super flotte ting du har fået lavet... Er lidt vild med dine vimpler...
    Og den der sne-tusch må jeg eje - hvor har du den fra??

    SvarSlet
  6. Tak for de søde ord, alle sammen.
    Sne-tuschen er købt hos Scrapfactory. Jeg har efterfølgende forsøgt at drysse lidt glimmer i 'sneen' med stor succes :o)

    SvarSlet
  7. Fantastisk - så kom jeg lige i RIGTIG julestemning :o)))

    Næste gang vi ses, tror jeg da lige jeg skal have nogle helt præcise mål, skabeloner osv. af dig :o)))

    SvarSlet

Send en kommentar